Social Media & Κορωνοϊός – Πώς να αναπτύξετε τη digital στρατηγική σας στα κοινωνικά δίκτυα εν μέσω πανδημίας

Αδιαμφισβήτητα, η πανδημία του Κορωνοϊού COVID-19, αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που η γενιά μας δεν έχει ξαναζήσει. Τόσο όλοι μας ανεξαιρέτως, όσο και οι επιχειρήσεις καλούνται να λάβουν πρωτόγνωρα μέτρα. Τόσο ο κατ΄οίκον περιορισμός όσο και το κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων, έχουν επιφέρει μεγάλες αλλαγές στην καθημερινότητά μας. Πώς όμως μπορούν οι σύγχρονες επιχειρήσεις να εκμεταλλευτούν τη νέα πραγματικότητα; Ή έστω να βγουν με τις λιγότερες δυνατές «πληγές» μέσα από αυτή την πανδημία; Το κλειδί φυσικά, βρίσκεται στην επικοινωνία με τον καταναλωτή, και τώρα περισσότερο από ποτέ, στην digital προσέγγιση του μέσα από τα Κοινωνικά Δίκτυα και όχι μόνο.

Κοινωνικά Δίκτυα & η σημασία τους

Πώς μπορούμε λοιπόν να επικοινωνήσουμε , να φέρουμε κοντά μας και εν τέλει να «πείσουμε» τον καταναλωτή και το χρήστη να μας εμπιστευθεί και εν τέλει να αγοράσει από εμάς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας; Το κλειδί είναι στο «κοινωνικό» μας πρόσωπο, δηλαδή στο προφίλ που μοιραζόμαστε με τους πελάτες μας στα social media. Η σελίδα μας στο Facebook, το προφίλ μας στο Instagram, το κανάλι μας στο Youtube κ.ο.κ. είναι το παράθυρο της επιχείρησής μας στον κόσμο του διαδικτύου και ένας πολύ σημαντικός δίαυλος επικοινωνίας με τους πελάτες μας, δυνητικούς ή μη.

Branding

Καιρός λοιπόν να τονώσουμε την προβολή μας μέσω των Κοινωνικών Δικτύων και να χτίσουμε το brand μας σε μια οντότητα δυναμική, οικεία και ευχάριστη για το χρήστη. Και τι είναι αυτό που θεωρεί ο χρήστης ευχάριστο; Είναι αυτό που στην πανδημία και στον περιορισμό του στο σπίτι, θα του χαρίσει στιγμές ξεγνοιασιάς και ευχαρίστησης. Δείξτε λοιπόν το όραμα της επιχείρησής σας στον κόσμο και αφήστε τους να ταυτιστούν μαζί σας. Μοιραστείτε το στόχο της επιχείρησής σας για το φετινό χρόνο, και αλληλεπιδράστε μαζί τους. Δείξτε τους το ευαίσθητο κομμάτι της επιχείρησής σας κάνοντας μια δωρεά, η βοηθήστε μια οργάνωση κατά του Κορωνοϊού προσφέροντας τις ιδιαίτερες γνώσεις ή την εθελοντική βοήθειά σας ή με τη βοήθεια του εξοπλισμού που μπορεί να βοηθήσει το ιατρικό προσωπικό.

Πολύ σημαντικό επίσης είναι το να μοιραζόμαστε στιγμές από την καθημερινότητα της επιχείρησής μας με τους πελάτες μας, Μικρές στιγμές γέλιου, προβληματισμούς, μια σημαντική είδηση από τον κλάδο μας ή ακόμη και μια βιντεοκλήση ανάμεσα στα μέλη της επιχείρησης αναπτύσσουν την εικόνα και την οικειότητα των χρηστών με το brand, την ομάδα και την επιχείρησή μας.

Νέα Κανάλια Επικοινωνίας

Πολλές φορές ακούμε για κορεσμό στα Κοινωνικά Δίκτυα και το πώς κάποια κοινωνικά δίκτυα χάνουν τη δυναμική τους έναντι άλλων, νέα που αναδύονται στη σύγχρονη κοινωνία και πολλά άλλα. Η μείωση της δυναμικής τους όμως δε θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια, ειδικά αυτήν την δύσκολη για όλους μας περίοδο. Το Facebook, το Instagram, το Youtube, και το Twitter, σημειώνουν ραγδαία αύξηση σε χρήστες κάθε τρίμηνο! Συγκεντρώνουν έτσι ένα πολύ δυναμικό κομμάτι του πληθυσμού, και διατηρώντας το απόλυτα ενεργό, όλο και περισσότερες ώρες της ημέρας. Εσείς θεωρείτε πως οι δικοί σας πελάτες λοιπόν, μπορούν να λείπουν από τα social media;

Φυσικά και όχι, αυτό όμως που μένει να αναλύσουμε και να ανακαλύψουμε είναι που περνούν τον περισσότερο, τον πιο ποιοτικό και ενεργό χρόνο τους. Κι εκεί έρχονται να μπουν στο παιχνίδι τα πιο νέα, τα πιο φρέσκα και δυναμικά Κοινωνικά Δίκτυα, όπως το Tiktok, το Snapchat, το LinkedIn, το Pinterest και το Medium.

Στο διαδίκτυο και τα social media έχουν όλοι τη δική τους φωνή, και οι πελάτες σας επίσης. Ανακαλύψτε τους, μιλήστε τη γλώσσα τους, και επικοινωνήστε. Ανεβάστε βιντεάκια 15 δευτερολέπτων στο TikTok με τους συνεργάτες σας τραγουδώντας ένα viral κομμάτι. Δείξτε το κοινωνικό πρόσωπο της επιχείρησής σας. Ανεβάστε ένα snap για το πώς φροντίζετε να διατηρείτε τις αποστολές προϊόντων σας ασφαλείς, χωρίς μικρόβια. Προωθήστε ένα άρθρο σας στο LinkedIn για τον κανονισμό ασφαλείας σας σε περίπτωση κρούσματος κορωνοϊού. Δημιουργήστε μια λίστα στο Pinterest με τις κορυφαίες ασκήσεις που μπορεί να κάνει κάποιος που θέλει να γυμναστεί στο σπίτι. Ή γράψτε ένα άρθρο στο Medium για το πώς ο Κορωνοϊός μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ο κλάδος σας επικαιροποίησε τα μέτρα ασφαλείας του όταν κάνετε meetings με τους πελάτες σας! Και πάνω από όλα, μείνετε δημιουργικοί και ευφάνταστοι!

Μην φοβάστε τις αλλαγές

Ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι για εσάς να αλλάξετε κάποια πράγματα στην επιχείρησή σας. Για όλους μας είναι, αυτό όμως έχει και τα πλεονεκτήματά του. Όσο πιο δεκτικοί γίνουμε στα νέα δεδομενα, τόσο πιο εύκολα μπορούμε να στρέψουμε ξανά την προσοχή του κοινού επάνω μας. Έτσι…τοποθετηθείτε εκ νέου! Ακούστε το κοινό σας, και προσφέρετε λύσεις! Εάν το αντικείμενό σας είναι τα ανατομικά παπούτσια για νοσηλευτές, δωρίστε κάποια ζευγάρια σε ένα μεγάλο νοσοκομείο. Κάντε μια ειδική έκπτωση σε νοσηλευτές που τα έχουν άμεση ανάγκη.

Προσπαθήστε επίσης να προσεγγίσετε νέα κοινά. Αν το αντικείμενό σας είναι τα βραδινά γυναικεία ρούχα, προσπαθήστε να προσφέρετε και να συνδυάσετε επιλογές για ένα άνετο look μέσα στο σπίτι. Έτσι, θα κάνετε και τις πελάτισσες σας να αισθανθούν όμορφα μέσα στο σπίτι, ενώ κι εσείς θα προβάλλετε τέλεια το brand σας.

Εάν είστε ιδιοκτήτης φαρμακείου, μπορείτε κάλλιστα να δημιουργήσετε εκπαιδευτικά βίντεο, για μαμάδες, για εφήβους, για άτομα μεγάλης ηλικίας ή ακόμη και για εργένηδες που κάθονται στο σπίτι, και δεν ξέρουν πώς να γεμίσουν το χρόνο τους. Ενδεικτικά θέματα μπορούν να είναι τα εξής: Πώς να παρασκευάσετε ένα διάλυμα χαμομηλιού που θα καταπραΰνει τα συγκάματα από τις πάνες, Μια εύκολη συνταγή για καταπολέμηση της ακμής! Ή μια χειροποίητη κρέμα νυκτός και Ένα απόλυτα φυσικός αφρός ξυρίσματος ή after shave!

Επίσης, ποτέ μην παραβλέπετε τη σημαντικότητα του Live Video! Συνομιλήστε άμεσα με τους πελάτες σας , λύστε τους απορίες, αφήστε τους να κάνουν ελεύθερα τα σχόλιά τους, να ρωτήσουν όσα τους ενδιαφέρουν, κάντε live support σε θέματά τους, live προγράμματα γυμναστικής ακόμη και live μαγειρική! Θα σας εκπλήξουν τα αποτελέσματα!

Βρείτε το χρόνο να εμβαθύνετε στους πελάτες σας

Πόσο καλά γνωρίζετε τους πελάτες σας; Χτίζετε μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους; Ξέρετε τις συνήθειες, τις ανάγκες και τους προβληματισμούς τους; Ήρθε η ώρα λοιπόν να εντρυφήσετε σε όλα αυτά. Και ο καλύτερος τρόπος να το κάνετε; Το ίδιο τους το feedback φυσικά, και τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να γίνουν ένας ανέξοδος τρόπος να το πετύχετε αυτό. Ρωτήστε λοιπόν!

Δημιουργήστε μια έρευνα στο Facebook και ζητήστε τους να ψηφίσουν το αγαπημένο τους χρώμα για το 2020! Κάντε μια δημοσκόπηση στο Instagram και ρωτήστε τι επιλέγουν! Pizza ή μακαρονάδα για το πρώτο ραντεβού; Κάντε ερωτήσεις στα stories του Instagram: Ποιο είναι το αγαπημένο σας κόσμημα; Ένα κολιέ; Σκουλαρίκια; Μήπως ένα vintage δαχτυλίδι; Ανεβάστε ένα pin στο Pinterest με το αγαπημένο σας χτένισμα και ρωτήστε τις πελάτισσές σας τι παραλλαγές έχουν ή θα ήθελαν να δοκιμάσουν;

Τέλος, ζητήστε από τις επαφές σας στο LinkedIn να σχολιάσουν τα θετικά και τα αρνητικά της επιχείρησής σας με μια λέξη. Τι είναι αυτό που τους έρχεται πρώτο στο μυαλό; Αμέσως, και σας διαβεβαιώνουμε γι’ αυτό θα ξεκλειδώσετε ένα μοναδικό θησαυρό γνώσεων, και οπτικής των πελατών σας, που μπορεί να μη γνωρίζατε ποτέ, ή ακόμη χειρότερα, να προσπαθούσατε να διορθώσετε/ ενισχύσετε, ενώ δεν ήταν ποτέ αυτό το χειρότερο/ καλύτερο στοιχείο σας εξ αρχής! Ακούστε τους, μάθετε τα προβλήματα και τις ανάγκες τους, και δώστε λύσεις και συμβουλές! Έτσι, θα κερδίσετε και οι δύο!

Αλήθεια, εσείς πώς σκοπεύετε να δυναμώσετε την προβολή σας στα social media εν μέσω της πανδημίας του Κορωνοϊού COVID-19; Θα δώσετε μια νέα πνοή στην επιχείρησή σας ή θα μείνετε στην πεπατημένη γιατί φαινόταν να λειτουργεί…μέχρι τώρα; Θα χαρούμε να μας αφήσετε τα σχόλιά σας!

Αφήστε μια απάντηση