Τις τελευταίες ημέρες διαδραματίζεται ένα πρωτόγνωρο για τα Παγκόσμια δεδομένα γεγονός. Πρωτόγνωρο τουλάχιστον για εμάς που δε ζήσαμε κάτι παρόμοιο στο παρελθόν.
Η εξάπλωση του κορονοϊού από τη Γιουχάν της Κίνας σε πολλές χώρες παγκοσμίως είχε ως αποτέλεσμα να επιβληθεί ως μέτρο ο εγκλεισμός όλων μας στο σπίτι και να κυκλοφορούμε μόνο για τις σημαντικότερες ανάγκες μας.
Το παραπάνω μέτρο είχε ως συνέπεια πολλές επιχειρήσεις να κατεβάσουν τα ρολά και να βάλουν λουκέτα στις πόρτες τους μέχρι νεοτέρας. Μερικές μόνο επιχειρήσεις που θεωρούνται ‘πρώτης ανάγκης’ διατήρησαν τη λειτουργία τους για την εξυπηρέτηση του κοινού. Εξάλλου η ειδοποίηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας προς όλα τα κράτη ήταν να μεριμνήσουν γι’ αυτή τη σοβαρή πανδημία.
Έτσι δημιουργήθηκε το slogan #Μένουμε_Σπίτι που ξεκίνησε να ηχεί στα αυτιά μας από την πρώτη μέρα τόσο από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όσο και από τους φίλους και γνωστούς μας. Δεν ήταν βέβαια και λίγες οι διαφημιστικές καμπάνιες της πολιτείας για την υιοθέτηση αυτής της τακτικής, ώστε όλοι μας να συμμορφωθούμε στις νέες συνθήκες!
Σε συνέχεια αυτής της κατάστασης έχουμε από τη μια τις αναγκαίες επιχειρήσεις που συνέχισαν τη δραστηριότητά τους, όπως για παράδειγμα τα super market και από την άλλη τις επιχειρήσεις που αναγκαστικά σταμάτησαν να λειτουργούν, όπως τα κομμωτήρια, τα κέντρα αισθητικής κ.ά.
Επιπρόσθετα, υπάρχουν και αρκετές επιχειρήσεις που παρόλο που δεν είναι πρώτης ανάγκης όπως τα supermarket και τα φαρμακείο λειτουργούν μέσω του διαδικτυακού τους καταστήματος (e-shop).
Φυσικά πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις δε λαμβάνουν την ίδια ζήτηση με πριν, επομένως κερδίζουν λιγότερες πωλήσεις Το σημαντικό όμως σε αυτή την περίπτωση είναι ότι δεν έμειναν ανενεργές με ό,τι συνεπάγεται για μια επιχείρηση που διαθέτει stock εμπόρευμα και μπορεί να χαλάσει, να λήξει ή να αλλάξει η μόδα. Τότε σίγουρα προκύπτει μεγαλύτερη ζημία!
Με άλλα λόγια οι περισσότερες επιχειρήσεις πλήττονται από τον κορονοϊό, (εκτός απ΄τις επιχειρήσεις πρώτης ανάγκης) όμως υπάρχουν και επιχειρήσεις που διατηρούν τις πωλήσεις τους χάρη στην online παρουσία τους. Μερικές μάλιστα έχουν και αυξημένες πωλήσεις καθώς διαθέτουν προϊόντα που θα απασχολήσουν τα παιδιά αλλά και τους μεγάλους, ώστε να περάσουν όμορφα το χρόνο τους.
Με βάση τα τελευταία στατιστικά του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού εμπορίου σας παραθέτουμε τις διακυμάνσεις των πωλήσεων.
ΜΕΙΩΣΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ | ΑΥΞΗΣΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ |
Ένδυσης, υπόδυσης | Super market |
Αθλητικών ειδών | Φαρμακείου |
Τουριστικών υπηρεσιών και φιλοξενίας | Βιβλίων, παιχνιδιών, χαρτικών |
Συσκευών Κινητής Τηλεφωνίας | Βρεφικών ειδών |
Φωτογραφικών Ειδών | Υπηρεσιών διασκέδασης στο σπίτι |
Delivery Έτοιμου φαγητού | Ηλεκτρονικών συσκευών & laptops |
Ειδών χόμπυ | Οικιακών ηλεκτρικών συσκευών |
Κοσμημάτων & αξεσουάρ | Ηλεκτρονικών συνδρομών σε ψηφιακό περιεχόμενο |
Ευχόμαστε σε όλους να περάσει η κρίση όσο πιο ανώδυνα κυρίως για την υγεία αλλά και για την οικονομία των επιχειρήσεων.