ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΗΝ BLACK FRIDAY ΤΟ 2022
Είστε έτοιμοι για τη φετινή Black Friday και την Cyber Monday; Έχετε προετοιμάσει τη στρατηγική που θα ακολουθήσετε στο ηλεκτρονικό κατάστημά σας;
Πόσο χρόνο έχετε να προετοιμαστείτε για τις διαφημιστικές κινήσεις που θα πραγματοποιήσετε;
Μπορεί να απομένουν 65 ημέρες, όμως ως γνωστόν ο χρόνος περνάει σα νερό. Γι’ αυτό, μην αναβάλλετε τις τακτικές που θα σας οδηγήσουν σε αύξηση των πωλήσεων του e-shop σας αυτές τις 2 επετειακές εκπτωτικές ημέρες. Γιατί είναι όμως σημαντική μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας;
Τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα από την πανδημία και μετά αυξήθηκαν ραγδαία οι διαδικτυακές πωλήσεις. Ολοένα και περισσότεροι αγοράζουν από το internet σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ενώ η Black Friday συνδέθηκε κάποτε με το κραχ από την αμερικανική αγορά χρυσού το 1869, σήμερα θεωρείται μια super εκπτωτική περίοδος την οποία όλοι περιμένουν να ψωνίσουν σε πολύ χαμηλές τιμές και να βρουν τα προϊόντα που επιθυμούσαν τον προηγούμενο καιρό σε προσφορά.
Μελετήστε την αγοραστική συμπεριφορά των υποψήφιων πελατών σας
Είναι αρκετά σημαντικό να γνωρίζετε εκ των προτέρων πώς λειτουργούν οι αγοραστές αυτήν την περίοδο για να εκμεταλλευτείτε σε μεγάλο βαθμό την αγοραστική δύναμη που επικρατεί. Δώστε, λοιπόν, μεγάλη προσοχή και εστιάστε στα παρακάτω:
- Ελέγξτε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, όσον αφορά την ταχύτητα φόρτωσής του. Ο επισκέπτης χάνει την υπομονή του, αν το e-shop σας καθυστερεί. Ο ιδανικός χρόνος φόρτωσης των σελίδων είναι κάτω από 3 δευτερόλεπτα.
- Οι άνθρωποι αυτές τις ημέρες συμπεριφέρονται παρορμητικά και αγοράζουν μόνο και μόνο για να μη χάσουν τις εκπληκτικές προσφορές. Οι τύψεις των αγοραστών τείνουν να αυξάνονται στη διάρκεια της Black Friday, καθώς γνωρίζουν ότι αυτές οι εξαιρετικές προσφορές θα προκαλέσουν αυθόρμητες πωλήσεις με αποτέλεσμα την εξάντληση των αποθεμάτων των προϊόντων.
- Έχει παρατηρηθεί τα προηγούμενα χρόνια ότι πολλοί επισκέπτες πλοηγούνται στις σελίδες των επιστροφών στα e-shops. Διαβάζουν δηλαδή πιο συχνά από κάθε άλλη περίοδο τι πολιτική επιστροφών ακολουθεί το κατάστημα που θα ψωνίσουν. Ως εκ τούτου, μπορείτε να αυξήσετε την εμπιστοσύνη των αγοραστών σας, δημιουργώντας μια καλή πολιτική επιστροφών γι’ αυτές τις ημέρες.
- Επίσης, υπάρχει μια ανοδική τάση των χρηστών του διαδικτύου να προβαίνουν σε πολλές αναζητήσεις των προϊόντων που επιθυμούν με σκοπό να συγκρίνουν τιμές και προσφορές και να αγοράσουν στις πιο συμφέρουσες.
Καλό είναι πριν σχεδιάσετε τη νέα σας στρατηγική μάρκετινγκ για την Black Friday & Cyber Monday 2022 να σκεφτείτε τα παραπάνω.
4 + 1 Συμβουλές Digital Marketing για το Black Friday του 2022.
#1 Ελέγξτε τα τεχνικά σημεία του e-shop σας
Το χρονικό διάστημα της Black Friday θα δεχτείτε ένα μεγαλύτερο όγκο επισκεπτών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Η πλοήγηση των χρηστών καθώς και η συνολική επισκεψιμότητα στο checkout θα αυξηθεί. Θα πρέπει να ελέγξετε κατά πόσο το e-shop σας είναι έτοιμο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μεγαλύτερου από το συνηθισμένο αριθμού των επισκεπτών, καθώς η φόρτωση των σελίδων θα πρέπει γίνεται σύντομα & χωρίς καθυστερήσεις. Βεβαιωθείτε, λοιπόν ,αν ο server που φιλοξενείτε το e-shop σας ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας. Ένα downtime του e-shop σας θα είχε καταστροφικές συνέπειες όχι μόνο για τις πωλήσεις σας αλλά και για τη συνολική σας εικόνα.
Επιπρόσθετα, βεβαιωθείτε ότι όλα τα urls του e-shop σας δεν οδηγούν σε σελίδες σφάλματος (404) ή σε προϊόντα που δεν είναι πλέον διαθέσιμα, αλλά ανακατευθύνουν το χρήστη σε λειτουργικά links.
#2 Ελέγξτε τα διαφημιστικά σας εργαλεία
Πολλές φορές όλοι οι digital marketers ερχόμαστε αντιμέτωποι με αρκετές βλάβες ή αλλαγές που μπορεί να υποστούν τα usability tools από κάποια αναβάθμιση που πραγματοποιήθηκε στο e-shop ή στον server αλλά και στις πλατφόρμες της Meta και της Google.
Η Google αλλά και η Meta αρκετά συχνά εξελίσσουν τις πλατφόρμες τους και εσείς πρέπει να προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα για να έχετε αποδοτικές καμπάνιες.
Αδιαμφισβήτητα, θα πρέπει να δημιουργήσετε νέες καμπάνιες και στρατηγικές διαφημίσεων προσαρμόζοντάς τα λεκτικά, (headlines, descriptions) και τις εικόνες των διαφημίσεων με βάση την Black Friday & την Cyber Monday.
Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι το Google Analytics έχει περάσει στην επόμενη γενιά και στο Google Analytics 4. Εάν δεν έχετε ήδη δημιουργήσει λογαριασμό στο GA4, να το κάνετε σύντομα, καθώς θα αξιοποιείτε ποιοτικότερα τα δεδομένα που λαμβάνετε. Επίσης, να γνωρίζετε πως από 1/7/2023 θα σταματήσει εξ ολοκλήρου η λειτουργία του Universal Google Analytics.
#3 Ενισχύστε το SEO με λέξεις κλειδιά όπως Black Friday & Cyber Monday
Πράγματι το Seo δεν είναι μια δραστηριότητα που πραγματοποιείται σε μικρό χρονικό διάστημα, γι’αυτό πρέπει να τρέξετε! Οι μηχανές αναζήτησης και κυρίως η Gοοgle, κάνοντας αλλαγές στους τίτλους των υποσελίδων σας δεν θα τις ανανεώσει την ίδια στιγμή. Θα χρειαστεί να περάσουν μερικές ημέρες.
Οι 2 βασικές λέξεις κλειδιά είναι black Friday και cyber Monday, αφού εκείνες τις ημέρες καταγράφουν μεγάλο όγκο αναζήτησης. Δεν είναι όμως αυτά τα keywords σημαντικά, καθώς υπάρχουν και άλλες φράσεις που εμπεριέχουν αυτούς τους όρους αναζήτησης.
Για παράδειγμα, αν πουλάτε στο e-shop σας ανδρικά πουκάμισα, είναι βέλτιστο να αλλάξετε τον τίτλο της κατηγορίας ως ανδρικά πουκάμισα Black Friday. Έτσι, θα καταφέρετε να αναρριχηθείτε στην οργανική κατάταξη και με την πληκτρολόγηση αυτής της λέξης-κλειδί. Φυσικά, θα πρέπει να μελετήσετε τα δεδομένα του προηγούμενου έτους και να προσαρμόσετε τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά στο δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα.
#4 Βελτιώστε το UI / UX του e-shop σας
Το user interface καθώς και το user experience είναι 2 σημαντικές οντότητες, τις οποίες θα πρέπει να προσέξετε και αυτή την περίοδο της Black Friday & Cyber Monday. Στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι το UI είναι το πώς φαίνεται το e-shop σας στα μάτια των επισκεπτών σας και το UX είναι το πώς λειτουργεί. Επομένως, είναι ιδανικό να προσαρμόσετε όλη την εικόνα του ηλεκτρονικού καταστήματος σας ανάλογα, ώστε να μπορεί ο επισκέπτης, από την πρώτη κιόλας στιγμή, να αντιλαμβάνεται την εκπτωτική σας καμπάνια και τις super προσφορές σας! Με τη βοήθεια ειδικών banners, countdown timers, popups, χρωματικών αλλαγών και κουπονιών, μπορείτε να υπενθυμίζετε στους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής τους, πως έχουν κάνει πραγματικά την καλύτερη επιλογή που σας επισκέφθηκαν και πως σε εσάς θα βρουν τις πραγματικά καλύτερες τιμές & προσφορές. Μπορείτε, επίσης, να ανατρέξετε στα περσινά σας δεδομένα και να εντοπίσετε τις πιο αποδοτικές σελίδες προορισμού, ώστε να τις εντάξετε και στη φετινή εκπτωτική καμπάνια σας! Αυτές οι σελίδες είναι πολύ πιθανό να διατηρούν μια υψηλότερη οργανική κατάταξη από τις υπόλοιπες αλλά και υψηλότερο χρόνο παραμονής των επισκεπτών,για να συμβάλλουν στην καμπάνια σας και να αυξήσουν το συνολικό σας ROAS (Return-on-Advertising-Spend)!
#Bonus Tip – Οργανώστε καμπάνιες Email, Viber & SMS Marketing
Αν δεν ασχολείστε ήδη με Email, Viber & SMS Marketing, τώρα είναι η πιο κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσετε! Αν πάλι έχετε μια παρουσία στα συγκεκριμένα προωθητικά κανάλια, αυτή τη φορά κινηθείτε έξω από τα συνηθισμένα πλαίσια! Για τη συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδο, θα είναι καλύτερο να προετοιμάσετε το κοινό σας από τις προηγούμενες ημέρες και όχι να την επικοινωνήσετε με μόνο μία αποστολή την ημέρα του Black Friday, καθώς οι χρήστες θα βομβαρδίζονται από ενημερώσεις και θα είναι πολύ δύσκολο για εσάς να ξεχωρίσετε! Επιπρόσθετα, μπορείτε να δημιουργήσετε μια λίστα με συχνούς & καλούς πελάτες σας (VIP πελάτες) και να τους ανταμείψετε για την εμπιστοσύνη τους με έναν έξτρα κωδικό έκπτωσης, αποκλειστικά για αυτούς! Εάν πάλι δεν έχετε καθόλου λίστα με εγγεγραμμένους πελάτες, μπορείτε να ξεκινήσετε να τη δημιουργείτε δίνοντας έναν έξτρα κωδικό έκπτωσης για την επόμενη αγορά τους (με σύντομη χρονική ισχύ), για να μπορείτε να αλληλογραφήσετε μαζί τους και την περίοδο της Black Friday! Για κάθε αποστολή που θα κάνετε, είναι πολύ βοηθητικό να ελέγχετε τα στατιστικά δεδομένα και να ξεχωρίσετε τους χρήστες που δεν αλληλεπίδρασαν με την καμπάνια σας και να επαναπροωθήσετε το μήνυμά σας αποκλειστικά σε αυτούς, βελτιώνοντας έτσι τα ποσοστά ανοίγματος και ανταπόκρισης της καμπάνιας σας!
Ευχαριστούμε που διαβάσατε το άρθρο μας. Αν το βρήκατε χρήσιμο μπορείτε να το κοινοποιήσετε και στους φίλους σας. Εάν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται βουνό, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας, για να αναλάβουμε την διαφημιστική εκστρατεία σας στην Black Friday & Cyber Monday!