Διαφήμιση στη Google

Τι είναι το Google Ads;

Διαφήμιση στη Google εννοούμε την υπηρεσία Google Adwords ή οποία τελευταία μετονομάστηκε σε Google Ads.

Το Google Ads είναι μια online υπηρεσία διαφήμισης που ξεκίνησε από τις 23 Οκτωβρίου 2000. Λειτουργεί εν είδη δημοπρασίας και διαθέτει πολυάριθμες δυνατότητες ώστε ο διαφημιστής να παράγει όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερες καμπάνιες για τις επιχειρήσεις.

Μέσα σε αυτά τα 19 χρόνια λειτουργίας της υπηρεσίας Google Ads πολλές επιχειρήσεις αύξησαν τον τζίρο τους και το πελατολόγιό τους επειδή εμπιστεύτηκαν την διαφημιστική τους προβολή μέσω αυτής της μορφής προώθησης.

Όμως δεν είναι λίγες και οι επιχειρήσεις που δεν βρήκαν αυτόν τον τρόπο διαφήμισης αποτελεσματικό.

Τι να προσέξετε;

Από τη δική μας εμπειρία μπορούμε να σας πούμε ότι οι συνήθεις λόγοι που η υπηρεσία Google Ads δεν εξυπηρέτησε τους διαφημιστικούς στόχους μια επιχείρησης είναι οι εξής:

  1. Οι διαφημίσεις θέλουν τον ειδικό τους

Πολλές φορές οι ίδιοι οι επιχειρηματίες δημιουργούν λογαριασμό Google Ads χωρίς να απευθύνονται σε έναν εξειδικευμένο ή πιστοποιημένο συνεργάτη της Google (Partner). Είναι λογικό αυτή η διαδικασία να χρειάζεται έναν διαφημιστή που έχει εμπειρία ώστε να σας κατευθύνει σε στοχευμένη διαφήμιση και μην σπαταλάτε άσκοπα το budget σας. Είναι λιγότερο δαπανηρό να απευθυνθείτε σε Google Partner απ’ το να κάνετε μόνοι σας τις διαφημίσεις. Αυτό κρατήστε το που σας αναφέρω!

  1. Πολύ χαμηλό διαφημιστικό budget – Ότι δίνεις παίρνεις!

Δεν είναι ανάγκη όλοι να επενδύετε ένα πολύ μεγάλο διαφημιστικό Budget στην Google ώστε να πετύχετε τις πωλήσεις που επιθυμείτε. Εγώ θα σας πρότεινα να βάζετε budget με βάση τις οικονομικές δυνατότητες της επιχείρησής σας. Απλά θα πρέπει να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους με βάση το budget αυτό.

Για παράδειγμα αν πουλάτε γυναικεία υποδήματα και επενδύετε καθημερινά 10€ budget μπορεί να έχετε 5-10 πωλήσεις. Σίγουρα το διαφημιστικό έξοδο θα το καλύπτετε αλλά μην περιμένετε να κερδίσετε τις πωλήσεις ενός ομοειδούς επιχείρησης που επενδύει καθημερινά 50€ budget.

  1. Την ιστοσελίδα και τα μάτια σας

Εάν επιθυμείτε η διαφημιστική σας εκστρατεία να είναι επικερδής, δεν θα πρέπει να παραβλέπετε την ποιότητα της ιστοσελίδα σας. Είτε διαθέτετε ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop) είτε ιστοσελίδα παρουσίασης των υπηρεσιών σας πρέπει έχετε λάβει σοβαρά υπόψιν σας τις προδιαγραφές που κρίνει η Google ότι είναι σημαντικές.

Οι προδιαγραφές αυτές είναι τόσο σε κατασκευαστικό επίπεδο που αφορά ενέργειες που συνήθως πραγματοποιούν web developers όπως και σε επίπεδο καλαισθησίας που είναι δουλειά του γραφίστα ή της γραφίστριας.

Επιπρόσθετα πολύ σημαντικό ρόλο κατέχει ο διαφημιστής ο οποίος από την αρχή του έργου θα δώσει τις κατάλληλες κατευθύνσεις με βάση τους στόχους της επιχείρησης. Οι πιο σημαντικές ενέργειες του είναι οι εξής:

  1. Κατανοεί τους στόχους της επιχείρησης και σχεδιάζει τη στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσουν τα άλλα μέλη της ομάδας developers, designers, τεχνικοί server κτλ.
  2. Ενημερώνει τον επιχειρηματία για την εξέλιξη της αγοράς στην Ελλάδα ή στο Εξωτερικό. Ανάλογα πάντα σε ποια αγορά στρέφεται η κάθε επιχείρησης να προωθήσει τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της.
  3. Αναλύει τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της επιχείρησης και προτείνει ιδέες που θα προσελκύσουν περισσότερο τους καταναλωτές. Η δουλειά του διαφημιστή ουσιαστικά είναι η ευέλικτη παρουσίαση των αγαθών της επιχείρησης στο κοινό που θα ανταποκριθεί περισσότερο.
  4. Η παρακολούθηση των διαφημιστικών εξελίξεων είναι η σημαντικότερη ενέργεια καθώς τότε λαμβάνονται ορθά συμπεράσματα για το πως ‘βλέπουν’ οι καταναλωτές τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης. Με βάση τα αποτελέσματα οι διαφημιστές προβαίνουν αντίστοιχα σε βελτιώσεις και αλλαγή στρατηγικής.

Πως λειτουργεί;

Με πολύ απλά λόγια το Google Ads σας δίνει τη δυνατότητα να διαφημιστείτε με τη μορφή κειμένου (text) στο μηχανισμό αναζήτησης (Google Search), αλλά και με τη μορφή εικόνας σε διάφορα sites συνεργατών της Google. Όπως για παραδείγμα σε κάποιο ειδησεογραφικό site, blog, portal αλλά και στο Youtube.

Από την 1η Ιουλίου 2019 ξεκίνησε στην Ελλάδα να λειτουργεί και το Google Merchant. Είναι ένας σημαντικός τρόπος αν διαθέτετε ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Για να ξεκινήσετε να διαφημίζεστε στην Google πρέπει να δημιουργήσετε ένα λογαριασμό. Αυτό μπορεί να το πραγματοποιήσει ένας Google Partner μέσω Client Center ή εσείς χρησιμοποιώντας ένα gmail.

Σε αυτό το λογαριασμό θα γίνουν οι παρακάτω ρυθμίσεις:

  1. Δημιουργία διαφημιστικών εκστρατειών

  2. Ρυθμίσεις χρέωσης

  3. Εισαγωγή φορολογικών στοιχείων της επιχείρησης

  4. Ρυθμίσεις κωδικών παρακολούθησης εκστρατειών

Μόλις οι διαφημίσεις εγκριθούν τότε θα ξεκινήσουν να προβάλλονται!

Από την ώρα που οι διαφημίσεις σας είναι online πρέπει να πραγματοποιείται συχνή παρακολούθηση των αποτελεσμάτων.

Θεωρούμε σημαντικότερη ενέργεια την παρακολούθηση και τις διορθωτικές κινήσεις απ΄ οτιδήποτε άλλο!

Αυτά που πρέπει να παρακολουθούνται είναι τα εξής:

Α. CTR (Click Through Rate) – αναλογία των κλικ που λαμβάνει μια διαφήμιση στο σύνολο των εμφανίσεων της. Ουσιαστικά από αυτό προκύπτει πόσο ελκυστική είναι η διαφήμιση. Όσο μεγαλύτερο είναι το Ctr τόσο μεγαλύτερη είναι και η απόδοση της διαφήμισης. Καλό Ctr με βάση την εμπειρία μας είναι από 10% και πάνω. Πρέπει να προβληματίζει το ctr που είναι κάτω από 3%. Όμως για το χαμηλό Ctr δεν ευθύνεται μόνο το μη ελκυστικό λεκτικό ή το σχεδιαστικό του διαφημιστικού banner αλλά και άλλοι παράγοντες όπως η στρατηγική που ακολουθείται, το ημερήσιο διαθέσιμο budget, η επιλογή των κατάλληλων λέξεων κλειδιών και η ποιότητα της σελίδας προορισμού (landing page).

Συνεπώς, όλοι οι παράγοντες συντελούν στην αύξηση του Ctr και πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψιν.

B. Keywords – Κατάλληλες λέξεις κλειδιά

Οι λέξεις κλειδιά είναι οι όροι που αναζητούν οι χρήστες όταν ψάχνουν κάτι στο μηχανισμό αναζήτησης. Για παράδειγμα ο κύριος Γιώργος ενδιαφέρεται να βρει κατασκευαστική εταιρεία για να ανακαινίσει το μπάνιο του σπιτιού του.

Αυτό που θα αναζητήσει πιθανόν να είναι ‘ανακαίνιση μπάνιου’. Ή αν βρίσκεται το σπίτι του στην Αθήνα μπορεί να αναζητήσει ‘ανακαίνιση μπάνιου Αθήνα’.

Στην παραπάνω περίπτωση ‘κακή’ λέξη κλειδί είναι η ‘ανακαίνιση σπιτιού Λαμία’. Αυτή τη λέξη μπορείτε να την εξαιρέσετε από τη διαφήμισή σας και να την προσθέσετε στις αρνητικές λέξεις κλειδιά. Η λογική είναι ότι οι χρήστες αναζητούν κατασκευαστικές εταιρείας που δραστηριοποιούνται στην πόλη της Λαμίας. Επομένως θα ήταν ζημιά να χρησιμοποιείται αυτή την ορολογία.

Ποιες όμως είναι οι λέξεις κλειδιά που συνήθως αναζητούν οι πελάτες σας όταν ψάχνουν; Η επιλογή των κατάλληλων λέξεων κλειδιών δεν είναι εύκολη υπόθεση και ούτε μπορείτε να μπείτε στο μυαλό του κάθε πελάτη σας.

Η Google δίνει τη δυνατότητα μέσω εργαλείων να βρείτε συναφείς λέξεις κλειδιά με το αντικείμενό σας που έχουν υψηλή δημοτικότητα. Όμως και πάλι δεν σημαίνει ότι αυτές οι λέξεις κλειδιά θα αποφέρουν κέρδη για τη δική σας καμπάνια.

Αποδοτικές λέξεις κλειδιά είναι αυτές που κοστίζουν λίγο σε σύγκριση με τα κέρδη που σας αποφέρουν.

Μια ερώτηση που μπορείτε να σκεφτείτε τώρα είναι:

  • Πως θα γνωρίζω ποιες λέξεις κλειδιά μου αποφέρουν κέρδος;

Θα το γνωρίζετε και θα το παρακολουθείτε μέσω του Google Analytics. Εφόσον βέβαια ένας εξειδικευμένος Google συνεργάτης πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες μέσω της ιστοσελίδας και του Google Tag Manager αλλά και του Google Search Console.

Έτσι θα μπορείτε να επενδύεται χρήματα σε λέξεις κλειδιά που είναι δοκιμασμένα ‘δυνατές’ για την δική σας επιχείρησης. Σίγουρα τα ασφαλή συμπεράσματα δεν βγαίνουν σε 20 ημέρες.

Γ. Ρυθμίσεις Στρατηγικής

Θα πρέπει να σκεφτείτε ποια μορφή στρατηγικής είναι κατάλληλη για τη δική σας διαφήμιση. Μπορείτε δηλαδή να ρυθμίσετε τις καμπάνιες σας:

  1. Για μεγιστοποίηση των κλικ ( θα λάβετε όσον το δυνατόν περισσότερα κλικ για το budget που επενδύετε)
  2. Για μεγιστοποίηση των μετατροπών ( θα λαμβάνετε περισσότερες μετατροπές στην καλύτερη δυνατή προσφορά)
  3. Για μεγιστοποίηση των εμφανίσεων
  4. Αυτόματος τρόπος προβολής ( η Google θα ορίσει την τιμή της προσφοράς σε σχέση με την επένδυση)
  5. Μη αυτόματος τρόπος προβολής (θα ορίσετε εσείς το ποσό που επιθυμείτε να επενδύσετε για κάθε κλικ).

 

Η ρύθμιση της στρατηγικής είναι σημαντική όμως μπορείτε να προβαίνετε σε διορθωτικές κινήσεις και να δοκιμάσετε και άλλες στρατηγικές ώστε να βρείτε αυτή που θα σας αποδίδει τα μέγιστα.

Μερικοί δείκτες που θα πρέπει να γνωρίζετε εφόσον επιδιώκετε οι διαφημίσεις σας να αποδίδουν τα μέγιστα είναι οι παρακάτω:

  1. CPC (Cost Per Click) – είναι η προσφορά κόστους ανά κλικ. Δηλαδή πόσο πληρώνετε για κάθε κλικ που πραγματοποιείται στις διαφημίσεις σας.
  2. Max CPC – είναι το μέγιστο κόστος που είστε διατιθέμενοι να δώσετε για ένα κλικ. Μπορείτε να δηλώστε στις ρυθμίσεις της καμπάνιας το ποσό.
  3. Μετατροπή (Conversion Rate) – μετράτε τον αριθμό των πωλήσεων, ή των φορμών επικοινωνίας ή των εγγραφών κ.ά. που πετύχατε. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να δείτε ποιες λέξεις κλειδιά σας επιφέρουν κέρδη.
  4. Ποσοστό Εγκατάλειψης (Bounce Rate) – είναι ο δείκτης ώστε να παρακολουθείτε το ποσοστό εγκατάλειψης που έχει το site σας. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να βελτιώσετε και τις διαφημίσεις σας αλλά και τον ιστότοπό σας. Μπορείτε να έχετε μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης λόγω κακής κατασκευής της ιστοσελίδας σας ή να μην είναι mobile friendly το site σας. Ή μπορεί η ιστοσελίδα σας να μην είναι ελκυστική ως προς το περιεχόμενο. Λάβετε σοβαρά υπόψιν σας αυτό τον δείκτη καθώς θα μειώσετε τους ΄κακούς’ επισκέπτες.

 

Αν ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και θέλετε να επικεντρωθείτε σε αυτό που γνωρίζετε καλύτερα για την επιχείρησή σας μπορούμε να σας φανούμε χρήσιμοι.

Να ξέρετε ότι η ομάδα μας διαθέτει 12ετή εμπειρία στην υπηρεσία Google Ads και μπορούμε να σας συμβουλέψουμε και να σας καθοδηγήσουμε ώστε να Κερδίστε πελάτες. Δείτε τα πακέτα μας εδώ για διαφήμιση στην Google.

Ευχαριστούμε που διαβάσετε το παραπάνω άρθρο μας.

 

 

 

 

Leave a Reply

Close Menu