You are currently viewing Google Ads ή Seo

Google Ads ή Seo

Οι έννοιες Google Ads και Search Engine Optimization τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει ιδιαίτερα γνωστές σε όσους ασχολούνται με το διαδίκτυο. Πολλοί επιχειρηματίες καταστρώνουν τη διαδικτυακή τους στρατηγική και αναρωτιούνται με ποιες μορφές διαφήμισης θα μεγιστοποιήσουν το κέρδος της επιχείρησής τους.

Και το ερώτημα είναι:

  • Google Ads ή Seo;

Ένα εξίσου σημαντικό ερώτημα είναι:

  • Με ποια μορφή διαφήμισης να ξεκινήσω;

Αναμφισβήτητα και οι δυο μορφές προώθησης – διαφήμισης είναι αποτελεσματικές για τους δικούς της λόγους η καθεμία. Είναι αρκετά τα πλεονεκτήματα που θα κερδίσετε και από τις δυο μορφές διαφήμισης. Αυτό όμως δεν ισχύει για όλα τα επαγγέλματα. Μπορείτε να δείτε τα πλεονεκτήματα και των 2 μορφών διαφήμισης σε παλαιότερο άρθρο μας. Δείτε τα πλεονεκτήματα του SEO εδώ.  Δείτε τα πλεονεκτήματα που κερδίζετε κάνοντας διαφημίσεις μέσω Google Ads εδώ.

Να εστιάσουμε λοιπόν στη 2η ερώτηση και να σας δώσουμε τη δική μας συμβουλή σχετικά με τη μορφή διαφήμισης που θα ξεκινήσετε, Seo ή Google Ads;

Ας υποθέσουμε ότι πρόσφατα δημιουργήσατε την ιστοσελίδα σας και είστε στη φάση να επιλέξετε την κατάλληλη στρατηγική μάρκετινγκ. Πιθανόν να απευθυνθείτε σε κάποιο Digital Agency. Όση εμπειρία και γνώση να διαθέτουν οι Digital Marketers που θα αναλάβουν το δύσκολο έργο της προώθησης, να είστε σίγουροι ότι η δική σας επιχείρηση είναι γι’ αυτούς ένα καινούριο project. Και τι εννοώ με αυτό;

Οι επισκέπτες της δικής σας ιστοσελίδας συμπεριφέρονται διαφορετικά σε αντίστοιχες ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σας. Παρόλου που οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας είναι παρόμοια με τους ανταγωνιστές σας, διαφέρει η αισθητική της ιστοσελίδας σας, η εταιρική σας ταυτότητα, τα διάφορα σλόγκαν που χρησιμοποιείτε, οι τιμές, οι προσφορές, η τοποθεσία της επιχείρησής σας αλλά και αρκετοί άλλοι παράγοντες.

Γι’ αυτούς τους λόγους ένας διαφημιστής δεν μπορεί να προβλέψει σημαντικούς δείκτες όπως είναι οι καταλληλότερες λέξεις κλειδιά που θα επιφέρουν κέρδος στη δική σας επιχείρηση. Για παράδειγμα, έχουμε 2 βουλκανιζατέρ που τοποθετούν ελαστικά για αυτοκίνητα. Σχεδόν όλα τους τα προϊόντα είναι ομογενή. Στο πρώτο βουλκανιζατέρ η αποδοτικότερη λέξη κλειδί είναι ελαστικά αυτοκινήτου ενώ στο δεύτερο η λέξη ελαστικά αυτοκινήτων. Σκεφτείτε ότι στο παραπάνω παράδειγμα τα προϊόντα και οι τιμές είναι ολόιδιες και στις δυο επιχειρήσεις.

Με το παραπάνω παράδειγμα καταλαβαίνουμε ότι η διαδικτυακή σας παρουσία δεν σχεδιάζεται σε μια εβδομάδα και αυτό ήταν όλο. Χρειάζεται πίστωση χρόνου ώστε με βάση τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία να μπορέσει το Digital Marketing Agency να προβεί σε βελτιώσεις της απόδοσης των διαφημίσεων.

Ένα από τα σημαντικότερα προτερήματα των διαφημίσεων Google Ads είναι ότι μπορείτε να πειραματιστείτε και να βρείτε ποιες μορφές διαφήμισης και ποιες λέξεις κλειδιά αποτελούν για την επιχείρησή σας ‘θησαυρό’. Δεν αποδίδουν όλες οι τεχνικές για την επιχείρησή σας και θα πρέπει να απομονωθούν αυτές που σας ξοδεύουν διαφημιστικό budget.

Σε αντίθετη περίπτωση η βελτιστοποίηση με τεχνικές SEO δεν ενδείκνυται για πειράματα καθώς δεν μπορείτε να λάβετε άμεσα δείγματα των λέξεων κλειδιών που θα χρησιμοποιήσετε.  Η προώθηση της ιστοσελίδας σας στην οργανική κατάταξη των μηχανών αναζήτησης δεν είναι ευέλικτη τακτική και απαιτείται αρκετός χρόνος. Επιπρόσθετα, δεν μπορείτε να πραγματοποιείτε αλλαγές σε focus keyword πολύ συχνά καθώς επανατοποθετείτε την ιστοσελίδα σας ξανά και ξανά στο ευρετήριο της Google. Αυτό έχει ως συνέπεια η οργανική σας κατάταξη να μην μένει ποτέ σταθερή, κάτι που δεν αρέσει καθόλου στις μηχανές αναζήτησης.

Επομένως, για να πραγματοποιήσετε βελτιστοποίηση Seo στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να έχετε αποφασίσει νωρίτερα ποιες είναι οι λέξεις κλειδιά που σας επιφέρουν κέρδος.

Τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά θα τις ανακαλύψετε με την υπηρεσία Google Ads ενώ με τη με τα usability tests θα μάθετε και τα παρακάτω:

  1. Πόσο ελκυστική είναι η ιστοσελίδα σας
  2. Αν οι χρήστες δυσκολεύονται στην πλοήγησή τους στο site σας
  3. Πόσο ενδιαφέροντα είναι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας
  4. Σε ποια προϊόντα ή υπηρεσίες οι χρήστες δίνουν έμφαση περισσότερο
  5. Οι πελάτες που αγοράζουν από εσάς με ποιες λέξεις κλειδιά σας βρήκαν στην Google
  6. Πόσο budget πρέπει να επενδύσετε ώστε να πετύχετε τις πωλήσεις που επιθυμείτε

Σημαντικά λοιπόν στοιχεία τα οποία μελετήσετε και διορθώσετε, θα βελτιώσουν κατά πολύ τις πωλήσεις σας.

Με βάση τα παραπάνω χρειάζεται να έχετε στο μυαλό σας ότι:

  1. Και οι 2 μορφές προώθησης είναι αποδοτικές
  2. Δεν ξεκινάτε να προωθείτε την ιστοσελίδα σας με τεχνικές SEO
  3. Αρχίζετε με Google Ads καμπάνιες
  4. Επιβλέπετε τα στατιστικά στοιχεία για τουλάχιστον ένα τρίμηνο και στη συνέχεια μπορείτε να πραγματοποιήσετε βελτιστοποίηση της ιστοσελίδα σας με τεχνικές SEO.

Κρατήστε τις παραπάνω συμβουλές μας και αν έχετε κάποια παρατήρηση μπορούμε να την συζητήσουμε. Η ομάδα της IMBNet είναι διαθέσιμη για οποιαδήποτε απορία έχετε.